FAQ – nejčastější dotazy

Připojení k síti DOBNET realizujeme prostřednictvím venkovní antény s integrovaným routerem z místa, kde je přímá viditelnost na náš vysílač, kabelového svodu a vzdáleného napájení (PoE).

Ve vybraných lokalitách je možné připojit se prostřednictvím naší kabelové sítě. V takovém případě vám do bytu přivedeme kabel a zřídíme účastnickou zásuvku.

Ano, prostřednictvím ethernetových kabelů je možné připojovat jak samotné počítače, tak kabelové rozbočovače (switche) a domácí AP pro vlastní bezdrátovou síť. Domácí sítě si můžete zprovoznit sami, nebo se při instalaci dohodnout s technikem, který síť vybuduje a zprovozní.

Rychlost připojení závisí na zvoleném tarifu. Naše nejnižší poskytovaná rychlost je až 4/1 Mbps v síti 5,5 G. Množství dat není omezeno.

Omezení stahování dat bylo v průběhu rekonstrukce a posílení naší sítě zrušeno. Případné kolísání rychlosti připojení je vyvoláno aktuálním vytížením technologie. Infrastruktura je monitorována, dlouhodobě vytížené kapacity jsou postupně posilovány.

  1. Zkontrolovat, zda je zařízení připojené, zda svítí kontrolky a podívat se po okolí, zda například nevypadlo napájení.
  2. Restartovat přijímací zařízení – na cca 30 sekund ho odpojit z elektrické sítě a poté znovu připojit.
  3. Restartovat počítač.
  4. Je-li to možné, zkusit připojit jiný počítač, připojit počítač k routeru jiným kabelem, případně použít jiný port síťového přepínače nebo routeru.
  5. Kontaktovat náš helpdesk. Buď e-mailem, nebo telefonicky, oba údaje najdete v našich kontaktech. V případě, že se dovoláte v dobu, kdy není přítomen operátor, nechte vzkaz na záznamníku.
Viry, spyware a další podvodné stránky jsou bohužel nedílnou součástí internetu. Problémům lze předcházet dodržováním několika bodů:

    1. Udržujte počítač aktualizovaný – stahujte a instalujte bezpečnostní záplaty.
    2. Používejte antivir, firewall a antispyware a rovněž je vždy udržujte aktuální.
    3. Neotvírejte nevyžádané (zejména cizojazyčné) emaily, dbejte zvýšené opatrnosti při otevírání příloh (zejména .PIF, .EXE, .BAT), obezřetně spouštějte programy ze .zip souborů.
    4. Pozor na stránky s erotickou tématikou, na stránky s nelegálním softwarem cracky, keygeny, různé programy na stahování filmů a písniček. Všude v těchto stránkách a programech jsou zakomponovány viry.
    5. Podezřele se chovající počítač (zpomalující se, samovolně odesílající data) odpojte od internetu a nechte zkontrolovat.

Vaše domácí vysílání má dosah řádově desítky metrů a neumí se zastavit o zeď vašeho domu, popřípadě o plot vaší zahrady. Pokud ho necháte bez zabezpečení, bude ho moci používat kdokoliv, kdo půjde okolo. Nad tím, co někdo jiný prostřednictvím vašeho připojení udělá, nebudete mít žádnou kontrolu. 

  1. Před instalací domácího AP si vždy prostudujte návod. Najdete v něm postup, jak vysílání zabezpečit. Obvykle je to adresa, kterou zadáte do prohlížeče v připojeném počítači a kde najdete administrátorské rozhraní.
  2. Změňte přednastavené heslo pro přístup do administrace AP.
  3. Zapněte šifrování a zvolte si heslo, které budete muset zadat do každého počítače, který budete k AP bezdrátově připojovat.

Ve většině případů vám s nastavením pomohou naši technici nebo jej provedou sami.

  1. Bankovním převodem – platby poukazujte na č. ú. 237 861 060/5500 vedeného u Raiffeisenbank, a.s. Při platbě vždy uvádějte jako variabilní symbol své zákaznické číslo uvedené na platebním dokladu.
  2. Trvalým příkazem – nastavíte si na svém účtu trvalý příkaz k platbě na náš účet. Při zakládání trvalého příkazu dbejte na správné vyplnění údajů o účtu příjemce a variabilním symbolu.
  3. Inkasem – povolte u vaší banky inkaso ve prospěch účtu 237861060/5500 a dejte nám do kanceláře tuto informaci spolu s číslem vašeho účtu a kódu banky. Od následujícího měsíce bude vše zprovozněno.

Nenašli jste odpověď na svůj dotaz? Napište nám!